Tuesday 22 March 2011

Kisah Budak Kecil Dengan Selipar Buruknya........

Aku saje nak berkongsi sikit kisah benar masa aku berniaga di pasar malam Jalan TAR hari Sabtu dengan rakan aku Ariel..Masa tu aku sibuk memunggah stok Fipper kat belakang gerai..kira masa tu orang tengah ramai la...Tengah aku terbongkok-bongkok mencari stok fipper..datang seorang makcik dengan anak lelakinya..Terus je makcik ni cakap gan aku..."Dik..ko tolong carikkan anak makcik ni selipar saiz dia satu.." Aku pun terus la carikkan budak lelaki ni saiz..dia pilih kaler hitam hijau...aku terus je bagi slipar fipper tu kat budak lelaki tu.Spontan budak lelaki tu cakap "mak leh tak takyah pakai slipar ni..sayang la.." mak dia terus je suruh aku potong tag kat slipar tu."ko jangan nak mengada-ngada ek..pakai terus...slipar tu.." budak tu terus la ikut cakap mak dia..tapi dia still tercegat lagik..sambil memandang mak dia.."mak slipar yang lama ni?" mak dia terus jawab "buang la!!" so budak tu terus je campak slipar lama dia...tapi yang aku kelakar sangat..dia siap lambai kat slipar dia tu..perghh sayang betul budak ni kat sliper dia..aku pun pegi la tengok slipar budak ni pakai...Terkejut aku bila tengok slipar budak tu.Dia pakai jenama FIPPER tu!!! mak dia cakap dah dekat 2 tahun...yang bestnya slipar dia tak putus..cuma haus dan berlubang...hahahaha...terus aku bungkus slipar budak ni buat testimoni....bukti  FIPPER ni memang tahan...ni la slipper yang bdk ni pakai....anda sendiri boleh menilainya......hehehehehe

2 comments:

  1. suatu kisah klasik untuk masa depan. chemistry yang terjalin antara satu objek pegun dengan satu lagi makhluk bernyawa. seakan-akan ceritera yang terbina antara dua watak hidup. kasih sayang antara mereka, saling berhubungkait antara satu sama lain. budak ni pasti akan sentiasa berasa keselesaan yang diberikan selipar ni akan memberikan suatu lingkungan perlindungan, seolah-olah dakapan kasih sayang seorang ibu kepada anak keciknya walaupun dengan sebelah tangan. terharu aku...... tapi perlukan penyampaian yang lebih berkesan dengan pengolahan yang lebih jitu untuk mewujudkan struktur ayat yang lebih sampai kepada pembaca. sekian kawan... go fipper!!!!

    ReplyDelete
  2. trima kasih pada encik botak....hehehe..saya akan cuba memperbaiki segala yang di komen..biasala,saya memang buat ayat secara santai..apa pun thank!!!! go fipperians!!!!!

    ReplyDelete